امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 9215
تاریخ انتشار: شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ ۱۲:۵۲
دسته: اجتماعی
پرینت
ایمیل

بانوان و اهمیت حفظ ارزش های دینی و انقلابی

نجمه کرمی
   

نجمه کرمی     

پاشیده شدن نهاد خانواده در جامعه صنعتی ،بروز بیماری های روانی و جسمی ،ظهور پدیده مخرب زندگی انفرادی ،کاهش جمعیت ، افزایش افراد مسن در جامعه و دیگر معضلات جامعه صنعتی و ماشینی شدن زندگی انسان از جمله مواردی است که روز به روز شرایط زندگی را برای انسان ها با تنگناهایی مواجه کرده و هر کس برای رونق و ایجاد شاهراه اقتصادی در زندگی شغل های گوناگون و بعضا متناسب به روحیات خود انتخاب می کند تا هم امرار معاشی کرده باشد و هم بار روانی کمتری را متحمل شود. حرفه آرایشگری در زمره همین مشاغل است که در سالهای اخیر متقاضیان زیادی را به خود جلب کرده است.

استقلال عمل و فعالیت اقتصادی در یک محیط کاملا زنانه ،درآمد نسبتا مکفی و ایده آل برای یک خانم ، و انجام یک کار هنری مناسب با شرایط روحی و جسمی بانوان از جمله ویژگی های حرفه آرایشگری است .

تردیدی نیست که فعالان این شغل ،برای کمک به شرایط اقتصادی خانواده و انجام یک کار مفید برای جامعه وارد این عرصه شده اند . در میان بانوان شاغل به این حرفه ،افرادی هستند که به تنهایی یک خانواده را اداره می کنند و در کنار وظایف سخت خودشان در خانه ، برای تعداد دیگری از بانوان نیز زمینه درآمد زایی و اشتغال سالم را فراهم آورده اند .

اینکه بانوان با هدف کمک به شرایط اقتصادی خانواده و برداشتن یک مشکل بزرگ از دوش همسر یا پدر ،تصمیم کار و فعالیت اقتصادی گرفته اند ،جای هیچ شک و شبه ای نیست اما متاسفانه اخباری از اتفاقات درون این محیط های زنانه به گوش می رسد که شان اجتماعی و جایگاه مقدس کار و حرفه بانوان را خدشه دار می کند .

متاسفانه برخی جریانات گمراه کننده و دور از ارزشها و شئونات جامعه اسلامی در برخی محیط ها ،مانند آرایشگاه های زنانه دنبال می شود که زیبنده جامعه زنان نیست . این اتفاقات گاه باعث تشکیل پرونده های پیچیده در دادگستری ها شده که رسیدگی به آنها و دفاع از حق شاکیان تا ماه ها به درازا می کشد.

بانوان اطلاع دارند که تهاجم فرهنگی کشورهای استعمار گر علیه اسلام و فرهنگ و تمدن ایران اسلامی در عرصه های مختلف دنبال می شود و محیط های کار زنانه یکی از مراکز پر اهمیت و حساس ،برای پیاده کردن اهداف شوم و ضربه زدن به هویت و اصالت مردم عزیز کشورمان است.

جنگ نرم دشمن علیه ایران ، استراتژی خاص خود را دارد و بانوان در این میدان نبرد ،دشمن خود را نمی بینند و ممکن است به طور نا خواسته در مسیر اهداف و نیت پلید او که همگی در جهت سست کردن اعتقادات و بنیان های جامعه اسلامی طرح ریزی شده اند ،قرار بگیرند . چسباندن پوستر مدل های غربی که اشاعه دهنده فرهنگ برهنگی هستند ،انجام یک مدل آرایش تند و خارج از عرف جامعه ، پخش موسیقی مبتذل ، رواج خرافات و اعمال انحرافی از طریق فال گیری و رمالی در برخی آرایشگاه ها ، گمراه کردن دختران جوان و پیوند زدن آنها با فرهنگ و الگوهای غربی و ده ها عنوان دیگر ،از مسائلی هستند که متاسفانه در برخی آرایشگاه ها در حال وقوع است .

بدین سان همه ما باید در برابر این تهاجم گسترده دشمن آگاه باشیم و با بصیرت، هوشیاری و شناخت روشهای شوم دشمنان ،اجازه ندهیم که فرهنگ،هویت و اعتقادات ارزشمند اسلامیمان با خطر مواجه شوند.

.ناگفته نماند که بانوان زحمتکشی که در این حرفه مقدس تلاش می کنند ، همواره به عنوان الگوهای ارزشمند عرصه کار و تلاش شرافتمندانه مورد توجه مردم قرار داشته و دارند و اگر در جایی ،مواردی از خلاف مشاهده می شود دلیلی بر محکوم کردن تمام افراد نیست .

این صنف ، خدمت ارزنده ای به جامعه ارزانی می کند که شاید در نگاه اول کم ارزش جلوه کند،اما در واکاوی موضوع ،ارزش و اهمیت آن مشخص می شود. صنف آرایشگران به نوبه خود در پاکیزگی و آراستگی مردم جامعه نقش ارزنده ای دارند و این مهم در بعد کلان ، آرامش ،سلامت و انضباط را در جامعه جاری می کند .

توجه به سیمای ظاهری و آراستگی و پاکیزگی فردی ،یکی از نکته های اخلاقی و مورد سفارش در دین مبین اسلام است که در روایات متعددی نیز به آن اشاره شده است به عنوان مثال« خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد» بنابراین در دین اسلام نه تنها ،توجه و اهمیت دادن به سیمای ظاهری نهی نشده ،بلکه مورد تاکید نیز قرار گرفته است و از این منظر شغل و حرفه آرایشگری می تواند ،این رفتار پسندیده را در جامعه رواج دهد .

اما نکته اینجاست که توجه به زیبایی و آراستگی نباید در مقابل شئونات ،عرف و اعتقادات قرار گیرد.

ما در کشوری زندگی می کنیم که اعتقادات و دستورات مذهبی به عنوان رکن اساسی مورد توجه همه مردم قرار داشته و دارد . در این میان حجاب و عفاف یکی از معیار های اصلی دین اسلام است که متاسفانه از سوی دشمنان به شدت مورد حمله قرار گرفته است . بانوان ایرانی همواره با حجاب خود در سنگر های مختلف حضور داشته اند و در کنار مردان و در راه دفاع از عزت و شرف این آب و خاک جانفشانی کرده اند . حجاب زن ایرانی یکی از ابزار های قدرتمند فکری،در مقابل ایدئولژی غربی بوده است و از این رو دشمنان همیشه در پی صدمه زدن به آن بوده اند .


تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top