امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 2911
تاریخ انتشار: یکشنبه, ۰۷ دی ۱۳۹۳ ۱۲:۰۴
دسته: اقتصادی
پرینت
ایمیل
عضو اتاق بازرگاني اصفهان:

با تقدم اقتصاد بر سياست، راه جهاني شدن هموار مي شود

یک کارشناس اقتصادي اظهار داشت: جايگاه دستگاه ديپلماسي اقتصادي چندان رشد و توسعه نيافته و براي تقويت آن بايد از آموزش شروع کرد.

به گزارش اصفهان تی وی به نقل از موج، رضا برادران اصفهاني تصريح کرد: تعيين تکليف ايران در منطقه بايد جزئي از ديپلماسي سياسي باشد و مادامي که قادر نباشيم کشورهاي همسايه را باخود همراه کنيم، نمي توان بحث جهاني شدن را مطرح کرد.


وي افزود: جهاني شدن اقتصاد زماني تحقق پيدا مي كند كه حدود جغرافيايي و حاكميت ملي در فعاليت هاي اقتصادي ازقبيل تجارت، سرمايه گذاري و توليد و نقل و انتقالات مالي كمترين نقش را داشته باشند.


عضو اتاق بازرگاني اصفهان گفت: گسترش و تعميق وابستگي متقابل بين كشورها و اقتصاد هاي ملي، يكپارچگي بازارهاي ملي و گسترده شدن مبادلات تجاري، مقررات زدايي و از ميان برداشته شدن ضوابط حمايت گرايانه بازرگاني و ايجاد سازمان جهاني بازرگاني از مهم ترين ابعاد جهاني شدن در اقتصاد است.


وي با اعلام اين که بخش خصوصي بر داشتن رويکرد جهاني تأکيد دارد، اضافه کرد: اما در اين مسير بايد موقعيت جهاني کشور را در نظر بگيريم و بر اساس آن براي حضور بخش خصوصي در ديپلماسي تجاري حرکت کنيم که به چيزي فراتر از منفعت اقتصادي دست پيدا کنيم.


برادران اصفهاني همگرايي را يکي از دستاوردهاي جهاني شدن دانست و گفت: جهاني شدن اقتصاد ملي از راه گسترش فن آوري و انتقال آن به كشورهاي در حال توسعه، انتقال سريع منابع مالي و تلاش شركت هاي فرامليتي براي توسعه مهم بازارهاي خود، دولت ها را با چنان قدرتي روبرو خواهد ساخت كه به راحتي مي توانند در برابرتمامي فشار و تحريم هاي تحميل شده به سوي واگرايي مقاومت كنند و آنها را از ميان بردارند.


اين کارشناس اقتصادي با تاکيد بر ضرورت پرهيز از نگاه جزيره اي به موضوع جهاني شدن اظهار داشت: ما زماني مي توانيم بحث جهاني شدن را مطرح کنيم که همگام با همگرايي نگاه ها را نيز تغيير دهيم و جايگاه خود در منطقه را پيدا کنيم.
وي با اشاره به نامگذاري سال جاري به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي» توسط مقام معظم رهبري (مدظله العالي) گفت: لازم است با مقدم نمودن اقتصاد بر سياست راه را براي ورود به عرصه جهاني باز نمود و از مسائل سياسي پرهيز کرد.


برادران اصفهاني مديريت کارآمد را راهي براي مقاومت در برابر تحريم هاي ظالمانه غرب دانست و تصريح کرد: تحميل نيات شوم سياسي دشمنان با اعمال تحريم هاي سنگين براي ايران و ايراني و از راه اقتصاد کارساز نيست.
وي با اشاره به عملکرداقتصادي دولت يازدهم اظهار داشت: در سايه مديريت کارآمد صورت گرفته در اين مدت و به ويژه انضباط پولي و مالي دولت، تورم تحت کنترل در آمد و نرخ رشد افزايش قابل توجهي داشته است.


عضو اتاق بازرگاني اصفهان همچنين اعلام کرد: بسياري از چالش و موانع موجود در اقتصاد ايران درصدي هم به تورم ارتباط پيدا نمي کند. بنا بر فرموده مقام معظم رهبري در اجراي سياست هاي اقتصاد مقاومتي مي توان با تکيه بر درآمدهاي غيرنفتي، وابستگي به درآمدهاي نفتي را کاهش و از تاثير و تبعات شوک هاي ناگهاني و بد اقتصادي جلوگيري و بعضا ريشه کن کرد.
وي از گردشگري به عنوان يکي از سرمايه هاي عظيم ايران در زمينه افزايش درآمدهاي غيرنفتي نام برد و لازمه پيشرفت آن را توسعه زيرساخت ها دانست و افزود: امنيت و شرايط منطقه ايران براي گردشگران فضاي مطلوبي را فراهم کرده که مي تواند ايران را به دستيابي به جايگاه اصلي خود در اين صنعت سبز سوق دهد./


تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top